8
4
2
Avatar
Author
Albert Flores

Kritika slov je žánr literární kritiky, který se zaměřuje na analýzu a hodnocení slovního projevu. Tato literární forma se objevuje především v žurnalistice a v médiích, kde slouží k vyjádření názorů, hodnocení a kritiky různých druhů slovního projevu, jako jsou knižní recenze, rozhovory, publicistika nebo politický projev. Kritika slov se zabývá jak hodnocením obsahu daného projevu, tak i jeho jazykovou a stylistickou úrovní. V rámci hodnocení se analyzují například výpovědní schopnosti autora, jasnost sdělení, logická struktura projevu, jazykové prostředky, originalita nebo schopnost přesvědčivě argumentovat. V českém prostředí existuje mnoho novinářů, publicistů a spisovatelů, kteří se zaměřují na kritiku slov. Tyto recenze a články pak slouží jako nástroj pro veřejné diskuse a reflektují aktuální dění ve společnosti. Kritika slov je důležitým prvkem demokratického systému, jelikož umožňuje vyjádření kritiky a hodnocení veřejných osobností a politiků. Tím přispívá k vytváření veřejného mínění a kritického myšlení občanů. V současné době je kritika slov stále aktuálním a důležitým žánrem, který se vzhledem k rozmachu sociálních sítí a digitálních médií šíří rychleji a dostupněji.

Kritika slov je soubor esejí a fejetonů Karla Čapka. Poprvé byl vydán v roce 1920. Původně však dílo vycházelo v Národních listech. Většina fejetonů se zabývá českým jazykem, nepřesností významů a špatným používáním frází. Autor se pozastavuje nad tím, nakolik se ve frázích odráží česká povaha a jak se stálým slovním spojením pracuje žurnalistika. Právě novinářská praxe často kazí pravdivost frází. Jejich pravdivost se postupně vytrácí.

Reference

Externí odkazy

[url=http://radkopytlik. sweb. +morecz/humor_hb_e. html]Recenze knihy[/url] * [url=https://web. archive. org/web/20200624201324/https://www. mlp. cz/cz/cgi/ebaweb/katlist/. LANGUAGE=CZE&T_KEY=2764873]Dílo v elektronické podobě na webu Městské knihovny v Praze[/url].

Kategorie:Díla Karla Čapka Kategorie:Knihy z roku 1920

5 min read